Kurs i MINDFULNESS

— en pause i hverdagen


Hvordan redusere stress med oppmerksomhetstrening?

Om vi ønsker oss mindre stress i hverdagen, er det ikke alltid så lett å endre på det som er rundt oss, men måten vi møter det på, kan vi gjøre noe med. Vi kan ikke stilne stormen men vi kan lære oss å surfe, sier Kabat-Zinn. Vi kan omprogrammere vår stressfremkallende atferd! Da nytter det lite bare å lese om det eller høre om det. Vi må gjøre det.

Med mindfulness øver vi oppmerksomheten på en slik måte at vi blir mer tilstede i det vi gjør og vi blir bedre i stand til å håndtere det som har vært og møte det vi forventer skal komme. Gjennom sittende og liggende meditasjon og helt enkle yogaøvelser, bringes kropp og sinn mer i balanse. Vi øver oss på å få mer avstand til det som stresser. Det vil hjelpe oss til å ta mer bevisste valg.

Oppmerksomhetstreningen inviterer oss videre til en raus holdning overfor oss selv og andre. Vi øver oss på å kjenne at vi er gode nok og sette mer pris på hverandre og de nære ting. Oppmerksomhetsøvelser er vist å dempe stress, uro og bekymringer og lade batteriene så vi får mer overskudd til det vi ønsker å bruke tiden vår på. Dette kurset er ment som en inspirasjon til gradvis å endre vår mestringsevne. Det vil også komme de rundt oss til gode ☺

Program: Liggende avspenningsøvelse (kropps-scanning), enkle yogabevegelser – liggende /stående og sittende oppmerksomhetstrening.





[ Utskriftsvennlig versjon ]

VELKOMMEN
TIL MITT LILLE FIRMA

 

Ønsker du opplysning om psykoterapi, veiledning, konfliktarbeid, med mer?

 

Da er du på riktig side!

 

 

Ønsker du opplysning om fortelling, eventyr eller fortellerkurs?

 

Da klikker du deg videre på: www.fortellerglede.no

 

Firmaet mitt består av både psykoterapi og fortelling.

 

- Hilsen Kari Thingelstad

 

Jeg er medlem av Norsk
Gestaltterapeut Forening

Kontakt meg:
Mobil: 95 97 49 99
E-post: kari.thi@online.no
2005-2018 © Kari Thingelstad (Org.nr: 980 893 294) - Utviklet av Håvard Vidme og Ingvild Vatnelid